Penggerak Generasi
Assalamualaikum!




Wanna Scream?





SPM tamat, PLKN bermula.

Assalamualaikum, malam yang buat aku rasa sebak sikit. ehem ehem. tidak taulah kenapa. tapi entahlah malas mau cerita. Biar tuhan saja yang tahu :') mungkin sebab hari ini 12.12.2012 kali ah. ceh 
     Sejak lama berpisah dengan blog, agak rindu jugalah dan malas mau post apa-apa. Tapi fine, aku cuba try update lagi kalau ada masa tapi sebenarnya malas. hehe. Okay, alhamdulillah saya sudah jadi EX SPM 2012 dan sangat sangat happy gembira best semua dapat rasa. Macam fuhh, terasalah kebebasan perasaan tu. weeee !

Cerita pasal SPM, alhamdulillah masih boleh dijawab. Kira mau belajar masak, belajar ini belajar itu belajar macam-macam lagilah. Tapi tidak kesampaian sebab apa? okay aku tahu anda tahu, yeah sebab PLKN. Kalau anda tidak tahu PLKN tu apa, tidak tahulah mau cakap macam mana. pening pening. PLKN bikin kacau rancangan aku tapikan apapun kita rancang, rancangan Allah-lah yang terbaik. Dan disini aku ambil positifnya, aku tidak perlu mau marah-marah sebab aku tidak dapat apa yang aku mau lepas SPM. tapi yang penting Allah tahu apa yang aku perlu. So, be a positif thinking.

First time dapat tahu tempat di mana aku akan menjadi seorang budak PLKN yang baik, hmm muka aku memang terkejut sangat sangat sangat, dan tidak boleh di bilang sudah 'sangat' dia tu. Aku terjerit-jerit dalam rumah entah kenapa, terus abg, mama dan semua pun hairan daaaaaaan menanya, " kenapa kau ija?" aku jawab " AKU TERPILIH PLKN KUMPULAN 1 DAN DITEMPATKAN DI TUARAN, KG KAULAN. BULAN SATUUUUUU". betapa bercampur-campur perasaan time tu, tapi aku cuba sabar tahan tabah. :') okay-okay.

Yang peliknya kan, aku macam tidak percaya yang aku di tempatkan disana. Sebab apa? memang itu yang aku mau. Memang aku mau di tuaran. Tidak tau kenapa dan apa. Tapi aku memang mau dan terkabul. Dan aku pun memang mau terpilih kumpulan 1 (panggilan pertama) dan terkabul juga :') okay ini selepas aku tau yang aku terpilih PLKN lagi jadi aku berharap dapat panggilan pertama so ternyata ia benar. Alhamdulillah.

Tapi yang sedihnya pula, semua kawan-kawan yang terpilih PLKN semua kat Papar, Kampung Oval. Di situ aku sangat sedih dan sedihhhhh. :'( kenapa aku tiada sorang pun yang boleh tolong jaga aku di tuaran. Hmmm, tapi aku percaya yang Allah tidak akan membiarkan hambaNya tidak terjaga di sana. Aku kena kuat. Siapa bilang aku tidak boleh hah? *muka tembirang sikit*

Tidak apa, ini yang terbaik. Mungkin ada hikmah disebalik perancangan Allah nih kan? yeah. Hmm 3 bulan. terlalu lama dan aku tidak tahan. Apapun doakan aku ah, semoga dipermudahkan dan sihat2. InsyaAllah :') 
May Allah bless us ! <3 

ayat ini memujuk aku supaya redha yg aku masuk PLKN:

Diwajibkan atas kamu berperang, padahal berperang itu adalah sesuatu yang kamu benci. Boleh jadi kamu membenci sesuatu, padahal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi (pula) kamu menyukai sesuatu, padahal ia amat buruk bagimu; Allah mengetahui, sedang kamu tidak mengetahui. (Surah. Al Baqarah:216)


aku akan merindui 5 cekal. Goodluck result!



0 Lovely babe!